רנה לפידות | פיטורין שלא כדין
15111
rtl,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15111,page-child,parent-pageid-14889,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_responsive
 

פיטורין שלא כדין

ס"ע 30321-01-12 עמליה פאר נ' עיריית רעננה
פיטורין שלא כדין ומשיקולים פסולים

בית הדין קיבל באופן חלקי תביעת העובדת בטענת פיטורים שלא כדין ומשיקולים פסולים ופסק לה פיצוי כספי בגובה של 78,261 ש"ח.
התובעת פוטרה כחצי שנה לאחר שהפסידה במכרז למינוי מנהל למחלקה בה עבדה וטענה כי עוד בטרם פרסום המכרז החליטה העירייה לפטרה ולמנוע ממנה מלהמשיך ולכהן בתפקיד אשר היא אחזה בו בפועל שנתיים וחצי קודם לכן.

בית הדין חזר על ההלכה לפיה למעביד שמורה הזכות לעשות שינויים במקום עבודה כל עוד הדבר נעשה כדין ובמידתיות וסבירות ולכן,  לאור טענות על יחסי אנוש שהועלו נגד התובעת והעובדה כי לא השלימה עם תוצאות המכרז והפריעה, לניהול תקין של המחלקה לאחר פרסום תוצאות המכרז, אישר את הפיטורים.
יחד עם זאת, פסק בית המשפט כי לאור הפגמים שנפלו במכרז, גם אם פגמים שאינם מהותיים, ניתן להניח כי בהעדר הפגמים הייתה התובעת מסכימה לפרישה מרצון וכך היתה זכאית למענק הפרישה מרצון שהוצע לה, אשר לא קיבלה היות וסירבה לפרוש. בנסיבות אלו, בית הדין פסק כי על אף שהפיטורים נעשו כדין הרי לאור גילה של התובעת, קשיי השתלבותה בשוק העבודה וכן עוגמת הנפש שנגרמה לה מהליך המכרז, הרי שהיא זכאית לפיצוים בגובה 78,261 ש"ח
הכותבת הנה עורכת דין בת חן גלעם  במשרד לפידות עורכי דין, המתמחה בין היתר בתחום הארנונה, דיני  עבודה וליטיגציה.
אין בסקירה כללית זו משום ייעוץ משפטי כלשהו ומומלץ להיוועץ בעורך דין המומחה בתחום בטרם קבלת כל החלטה בנושאים המתוארים בסקירה זו.

אנו מחזיקים במהדורה דיגיטלית לצפיה נוחה של תכני האתר, ממש כמו בחוברת.