רנה לפידות | עורך דין פינוי בינוי
15117
rtl,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15117,page-child,parent-pageid-14889,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_responsive
 

עורך דין פינוי בינוי

פינוי בינוי / רנה לפידות עורכת דין פינוי בינוי

מדינת ישראל נמצאת על השבר הסורי האפריקאי ולכן נמצאת תחת איום תמידי וממשי לקיומה של רעידת אדמה גדולה עתידית, בנוסף המדינה נמצאת תחת איום תמידי של מלחמה ופגיעה בעורף האזרחי באמצעות טילים ואמצעים אחרים, לכן המדינה מעודדת יזמים ובעלי דירות לשתף פעולה על מנת להרוס או לחזק מבנים קיימים כך בשעת איום יותר בתים יוכלו לעמוד איתנים מפני רעידות אדמה ויתאימו לתקן של מדינת ישראל להתגוננות מפני רעידות אדמה ויבנו יותר ממ"דים אשר יהוו הגנה מפני טילים.
לכן המדינה מאוד גמישה לגבי אישור תהליכי פינוי בינוי ותמ"א 38.

בתהליך פינוי בינוי כל הגורמים הקשורים לפינוי בנוי יוצאים מורווחים, המדינה והרשות המקומית הזוכות ללא תשלום מצידה לעוד בניין ישן שנהרס ושבמקומו נבנה בניין חדש, ומוגן יותר, בעלי הנכסים אשר ערך הדירה שלהם עולה והיא הופכת לבטוחה יותר, תוספת המעלית לבניין, החנייה וכל מה שבוטח להם וגם היזם המממן את הפרוייקט יוצא מורווח ממכירת הדירות הנוספות שאושר לו לבנות במסגרת תהליך הפינוי בינוי.
בתהליך פינוי בינוי הורסים כליל את הבניין הקיים ועל המגרש בונים בניין חדש לגמרי עם תוספות חדרים לדירות, חניות, מעלית, מרפסות וכל מיני תוספות נוספות לפי ההסכם הנסגר בין היזם לדיירים.
כל דייר מקבל דירה בבניין החדש ושאר הדירות שנבנו כאמור עומדות לרשות היזם,היזם לאחר שמסיים את תהליך הפינוי בינוי בבניין מוכר את הדירות וכך מרויח כסף מכל הפרוייקט.
חשוב לציין שלא כל בניין יכול לעבור תהליך פינוי בינוי, הוא חייב להיות מוכרז ומאושר כבניין שיתבצע בו פינוי בינוי וללא אישור זה אין לבצע את הפרוייקט.
הגורם המאשר היא מדינת ישראל ע"פ חוק התכנון והבניה וחוק מיסוי מקרקעין במדינת ישראל וכל בקשה לגבי ביצוע תהליך פינוי בינוי בבניין צריך לעבור בקשה לאישור ועדה מטעמה.
במסגרת תהליך פינוי בינוי מעבר לדירה חדשה שהדיירים מקבלים, היזם מחוייב להוסיף מעלית בכל פרוייקט.

רנה לפידות עורכת דין מנוסה בתחום הפינוי בינוי המלווה את הלקוח בין עם זה היזם ובין עם זה דיירי הבניין לאורך כל התהליך על מנת לשמור על האינטרסים של שני הצדדים.
חשוב במסגרת המשא ומתן לגבי הפינוי בינוי לסכם את כל הפרטים בצורה מדוייקת על מנת שלא יתעוררו מחלוקות במהלך הפרוייקט.
עורך דין מנוסה בתחום הפינוי בינוי ידע לתת את הדעת על כל הפרטים הקטנים על מנת להמנע
ממחלוקות עתידיות.
דוגמא למחלוקות שעלולות להתעורר – מי משלם עבור המיסים, מה קורה עם הרשות המקומית מעכבת את הפרויקט או הבניה מתעכבת מסיבות אחרות, האם ההוצאות עבור הדיור החלופי הן על חשבון הדיירים או היזם? על חשבון מי מתקינים מחדש את המזגנים ודודי השמש? מה הדיירים מקבלים בנוסף במהלך הפינוי בינוי? – חניה, מס' חדרים, סוג מעלית, סוגי החומרים ורמת הגימור של הבניין החדש.
ככל שהעורך דין המלווה את תהליך הפינוי בינוי יהיה יותר מנוסה, הוא ידע לסכם בין הצדדים את התנאים וישאיר פחות מקום לספקות עתידיות במסגרת תהליך הפינוי בינוי.

עורך דין פינוי בינוי, עורך דין תמ"א 38, עורך דין מקרקעין, עורך דין נדל"ן, עורך דין דיני עבודה, עורך דין מכרזים, עורך דין קבוצות רכישה, עורך דין דיני עבודה בהיריון. רנה לפידות משרד עורכי דין.

אנו מחזיקים במהדורה דיגיטלית לצפיה נוחה של תכני האתר, ממש כמו בחוברת.